Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 255 107 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Jak spać żeby się wyspać

czwartek, 03 maja 2012 10:44
Skocz do komentarzy

Osobiście sam mam taki problem że jak rano budzę się to jestem nie kontaktowy wstaje o 7;25 (do szkoły mam 100 metrów) i Zasze zdążam ale dopiero jak idę do szkoły to się budzę .

Podstawowa zasada to chodzić spać o ustalonych porach i stosownie do godziny, o której musimy wstać. Ludzie różnią się między sobą długością snu która pozwala im się wyspać, ale zgodnie z badaniami naukowców idealny czas snu wynosi ok. 7 godzin. Zbyt krótki lub zbyt długi sen może mieć bardzo podobne efekty - nie tylko będziemy nieprzytomni w ciągu dnia, ale odbije się to także na naszym zdrowiu. Ważne jest, aby zawsze starać się zasypiać oraz wstawać o tych samych godzinach - każdy z nas ma swój własny zegar biologiczny, który nie warto rozregulować. Dotyczy to także spania w ciągu dnia - krótka, trwająca nie dłużej niż 20 minut drzemka jest wręcz pożądana, ale dłuższy sen nie dość że zepsuje nam dzień to uniemożliwi spanie w nocy.

Dobrze jest także zapewnić sobie odpowiednie warunki do snu PRZED snem. Rzeczy, których powinniśmy unikać to m.in. alkohol -  powoduje on pobudzenie organizmu (przez co chodzimy spać później), a także odwadnia organizm i powoduje, że sen jest przerywany. Po alkoholu obudzimy się zmęczeni, niewyspani, z bolącym pęcherzem i wyschniętymi ustami. Jedzenie czy palenie przed snem także nie zapewni nam odpowiedniego wypoczynku.

Zasypianie przed telewizorem czy przy włączonej muzyce to także kiepski pomysł na dobry odpoczynek - wskazane jest wręcz nie oglądanie telewizji czy korzystanie z komputera na godzinę przed snem - damy w ten sposób sobie szanse na zrelaksowanie się i uporządkowanie myśli. Sen przed telewizorem to ciągłe przebudzenia i ból głowy po przebudzeniu.

Jeżeli mamy problemy z zaśnięciem można wziąć gorący prysznic - sprzyja relaksowi. Dobrze jest także zapewnić sobie niższą temperaturę w sypialni, a regularne ćwiczenia (byle nie tuż przed snem, bo pobudzają) ułatwią zasypianie.

   

Podziel się
oceń
0
0



Więcej na ten temat


Komentarze do wpisu

Skocz do dodawania komentarzy

Zapamiętaj Nick

Zapamiętaj Blog

Wstaw emotikona

Akceptuję regulamin i zobowiązuję się do przestrzegania jego postanowień.

czwartek, 29 czerwca 2017

Licznik odwiedzin:  13 763  

Ulubione strony

Lubię to